Japonya’nın otomotiv devleri Toyota ve Isuzu, yeni nesil hidrojen yakıt hücreli otobüsler geliştirmek üzere anlaştı. Bu önemli ortak çalışmanın ürünü olacak otobüsün, Mart 2027’ye kadar Japonya’daki Utsunomiya fabrikasında üretim hattından çıkması planlanıyor.
Toyota ile Isuzu, hidrojenli otobüs geliştirecek
Ortaklığa dair şu ana kadar çok fazla detay açıklanmadı. Ancak yeni otobüsün temelinin Isuzu/Hino’nun batarya elektrikli otobüs platformu olacağı ve aracın Toyota’nın geliştirdiği yakıt hücresi sistemiyle donatılacağı kesinleşti.

İki şirketin açıklamasına göre, 2024 yılında tanıtılan bataryalı elektrikli otobüs platformunun getirdiği düz taban tasarımı, yakıt hücreli otobüs (FCEV) versiyonunda da korunacak.
Toyota’nın mevcut ikinci nesil yakıt hücreleri 60 kW veya 80 kW güç sunuyor ve 400-750V aralığında çalışıyor. Şirketin üçüncü nesil yakıt hücresi sistemini 2026 yılında tanıtması bekleniyor. Bu durum, yeni geliştirilen otobüslerde bu yeni nesil sistemin yer alma ihtimalini yükseltiyor.
İki üretici, bu iş birliği ile ortak parçalar kullanarak ölçek ekonomisi yaratmayı hedefliyor. Isuzu, bu sayede sıfır emisyonlu otobüs yelpazesini genişletmeyi amaçlarken, Toyota ise hidrojen yakıt hücresi teknolojisini farklı pazarlara taşımayı hedefliyor.
Ayrıca Japon hükümetinin desteğiyle yerel otoriteler ve şirketler de sürece dahil edilecek ve çeşitli bölgelerde H2 ekosistemleri kurulması için çalışmalar yapılacak. Toyota, daha önce 2018 yılında Sora adını verdiği ilk yakıt hücreli otobüsünü tanıtmış, şirketin yakıt hücresi sistemleri Avrupa’da Portekizli CaetanoBus tarafından da kullanılmıştı. Bu deneyim, yeni ortak projeye güçlü bir altyapı sağlıyor.